Založ si blog

Život mladého človeka v poľnohospodárstve? Vol. 3

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených v práci, pribudli zážitky-či už tie krajšie, no aj tie horšie. nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný!

Píšem pre mňa v najviac vhodnú dobu. Piatok večer!

Je piatok večer, niečo po 20 hodine večernej. Uf, to bol zase deň, niečo cez 13 hodín v práci. Každý jeden deň viac ako 12 hodín v práci. Veď domov chodím len spať. Ale zase to nemôžeme brať tak hrozne, nie som totiž jediný. Sedím vyčerpaný na stoličke a ťukám do počítača písmenko za písmenkom. „cink“ o chvíľku zase „cink“ keď sa to niekoľkokrát zopakuje vravím si, že čo sa to deje, keď mi na mobil neustále prichádzajú upozornenia. Pozriem na telefón, zistím, že to sú len upozornenia zo sociálnych sietí typu Instagram, Facebook, Snapchat a pod. . Tak teda idem pozrieť čo robia tí moji rovesníci. Jeden na chate, druhý taktiež, iní rovesníci v známom nočnom bare. Lepšie pozriem fotky, na každej množstvo alkoholu, cigariet, no možno aj niečoho oveľa horšieho. Radšej ani nejdem tipovať čo všetko robia. A ja? Cítim neskutočne ubolené kríže z nekonečného sedenia za volantom traktora a len čo dopíšem tento blog, tak idem spať, lebo predsa v sobotu aj nedeľu sa ide do práce. V pondelok nám hlásia dážď tak musíme zamakať na plné obrátky cez víkend. Voľná sobota, nedeľa? Na taký luxus my poľnohospodári môžeme zabudnúť počas sezóny.

Som iba ja taký čudný? Alebo už tento svet naozaj nevie ako to chodí, že to pečivo, ovocie, zelenina atď. nevzniká v tých regáloch Kauflandu, Tesca, Lidl, Billy a mnoha iných reťazcov.

Ale vrátime sa kúsok späť v čase. Dnešné ráno cca 6:30. Sedíme na šatni spolu s naším vedúcim. Je nás bohužiaľ iba 5(vrátane vedúceho- pána agronóma). vedúci začína slovami:,, Chalani víkend v práci, ak máte niečo tak to zrušte, musíme balíky povoziť!“ Jeden kolega sa ozve že on sľúbil účasť na rodinnej oslave, vedúci ho odbil slovami:,, Neprídeš ty jeden a celé to pokazíš!“ Kolega sklopí hlavu a po chvíľke povie, že teda príde do práce. Nálada zase pod psa. Každý jeden máme toho plné zuby a znova nás čaká ďalší víkend v práci. Môžeme si znova položiť otázku ako v poslednom blogu.

Čo nám plynie z tohto? Na aké úskalie som týmto poukázal?

Z určitej časti na to, že sám nechápem dnešnej dobe, že pre moje okolie a rovesníkov som čudný, lebo veď kto nepije a nefajčí tak je divný! Robím od nevidím do nevidím. Namiesto piatkovej chaty, idem skoro spať lebo vstávam do práce. Namiesto toho opiť sa do nemoty( Ja nepijem, doteraz ani kvapka, som úplný abstinent) ja robím do nemoty 😀

Dlhodobo omieľaný problém s ľuďmi v poľnohospodárskom sektore. Pár ľudí ktorí ťahajú starostlivosť o viac ako 2000ha. Neskutočne dlhé smeny, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Koľko je bežná pracovná doba za mesiac? Myslím že 160 hodín. Koľko mám ja ? Bude lepšie keď to nepoviem, lebo je to asi nelegálne. A to mám kolegov ktorý majú ešte aj viac hodín ako ja. Pár bláznov ktorý ťahajú obrovský podnik za smiešne platy. Pričom keby niet nás tak čo? Tak?!? keby niet nás tak…..(Doplňte si čo chcete) ja si doplním asi toľko že- Keby niet nás tak nie je ani tá múka, cukor a podobne, o to viac si to uvedomím keď je teraz po žatve a denne príde cca 14 kamiónov od z Mlynu Trenčan po potravinársku pšenicu, alebo keď počas vianočných sviatkov nepretržite prichádzajú modré kamióny po cukrovú repu, ktorú vezú do cukrovaru v Tr. Teplej.

Áno ďalším obrovským úskalím je pracovná sila, pracovná sila ktorej nieto. Väčšina kolegov má 55 a viac rokov, jediný kto ťahá vekový priemer nadol som ja a môj 36 ročný kolega. Čo sa stane keď tí starší kolegovia odídu do dôchodku?? Kto to bude robiť? Mladých táto „voňavá práca “ neláka. Každý by len chcel zarábať veľké peniaze za ľahkú prácu. Bohu vďaka, že sa nájdu výnimky (ako sa hovorí „výnimka potvrdzuje pravidlo“) ale každým rokom ich je menej a menej. Pýtam sa kam to až zájde? Kto to bude o tých 10 rokov robiť? Každý kto môže, uteká od agrosektora míľovými krokmi preč.

A vy? Keď ste v tom obchode uvedomujete si koľko ľudskej práce, námahy, práce v horku, prachu, únave, stojí za tým balením múky, cukru alebo pečiva?

S obrovskou pokorou v srdci a hlavou sklonenou k tej vzácnej zemi váš Pepi

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.3

28.11.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Zase mesiac! Och, zase som mesiac nemal čas sadnúť za počítať a napísať blog. Prepáčte, no skĺbiť školu a prácu je tak náročné. Všetko [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.2

22.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Posledný blog som písal 3.10., takže skoro 3 týždne dozadu. Skutočne sa ospravedlňujem za menšiu aktivitu no skutočne popri škole je všetko tak [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.1

03.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Sám so zvedavý aký ohlas budú mať tieto viac školské blogy, práca sa aktuálne odsúva na vedľajšiu koľaj, no aj počas akademického roka [...]

Dušan Lehotský, učiteľ, tréner atletiky

Vychoval viacerých majstrov ČSSR v atletike: Na školských pretekoch som len čumel. Keď to takto pôjde ďalej, v tridsiatke budú o barlách

29.04.2024 00:00

Dušan Lehotský v Levoči učil telocvik a viedol mladých športovcov 44 rokov.

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 11519x
Priemerná čítanosť článkov: 1280x

Autor blogu