Založ si blog

Život mladého človeka v poľnohospodárstve? Vol. 2

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených v práci, pribudli zážitky-či už tie krajšie, no aj tie horšie. nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný!

Žatva nám skončila (nepočítam špeciálne plodiny), tak v poľnohospodárskom kalendári sa posúvame na požatevné práce- lisovanie slamy, diskovanie pôdy, sejba medziplodín a pod.

Pondelok 5:20. Zvoní budík, treštím po ňom plnou silou. Ach, aký som unavený, spánkový deficit je obrovský a voľný víkend ho zmiernil len minimálne. Nevadí, hodím montérky, sadám do auta a idem do práce. Ranné zadelenie prác je ospalé, prischne mi odvoz balíkov slamy. V pohode, to bude dobrá robota. To som ešte netušil , že som sa prerátal!

Začali sme teda odvážať, prvá fúra, druhá, tretia…. Obed? ale prosím vás, o 13:30 som dostal studený ešus( obedár) so slovami:,, Ale nesmieš zastavovať, musíš sa najesť postupne po troche“. Nevadí, na to som si už zvykol, myknem hlavou, zabuchnem dvere traktora a už pálim na cestu. Obed, ktorý bol mimochodom bez chuti, som postupne zjedol, no posledné sústo som si dával až o 15:30. Ľudia v kancli si povedia Hurá! máme fajront. Ja? O 15:30 som prvýkrát zhasol motor aby som mohol vyskočiť a ísť vykonať potrebu a trošku pretiahnuť nohy. Že ja blbec som išiel. Touto mojou prestávkou som „narušil“ harmonogram toho v ktorom úseku cesty sa stretám s mojimi kolegami. A už je malér na svete. Idem si svoje maximálne tempo (43km/h, skutočne viac z toho nevytiahnem) zatočím do ostrej zákruty do ktorej nevidím a…

Strhávam volant, vyletím na chodník šťastie, že práve v tú chvíľu nikto nešiel po ňom. Ja a kolega sme sa stretli v najhoršom možnom mieste v obci…. chýbalo pár centimetrov a na rodinnom dome strhnem strechu a kolega skončí v potoku. Už len počujem krik z vysielačky :,,To ako jazdíš po tej ceste!!! Chceš niekoho sundať!?!“ Ja som bol rád, že sa nič nestalo a nebol som schopný slov, po chvíľke ticha som sa zmohol len na:,, Prepáč, naozaj prepáč, bola to moja chyba.“ Ja otrasený z tejto situácie zložím nohu z plynu, a snažím sa urovnať si myšlienky a sústrediť sa na šoférovanie. Ou nou! Druhý kolega, sa vyrúti spoza tiahlej zátačky. Ja som len schopný skočiť na brzdu a stiahnuť sa do priekopy. Uf, to bolo o vlások! Pozriem do spätných uvidím asi 20 m dlhý šedý fľak ktorý som vytvoril gumami a v duchu si vravím :,, No ty kokos, to bola iná tesnotka!“ Znovu počujem y vysielačky spŕšku nadávok na moju adresu.

Čo nám plynie z tohto? Na aké úskalie som týmto poukázal?

Áno, určite z časti na mladícku zbrklosť za volantom, ktorá je viditeľná denne na mladých šoféroch áut, o to horšie keď šoférujete cca 24 ton vážiaci kolos. No o to až tak nejde.

Oveľa väčším celoštátnym problémom sú cesty. Jasné, pred voľbami sa každý primátor a župan ukazuje ako opravuje cesty. Ale aká je skutočnosť? nová cesta(koberec) nám zrazu schudol o 20 až 50 cm…. Ako to je možné? stará cesta mala kľudne 7 metrov, no tá nová má zrazu šírku iba 6,5 metra. Hmmmm? Cesty druhej triedy? Tie sú v tak katastrofálnom stave, že by sme sa mali hanbiť. Šírka? O niečom takom sa ťažko baviť, zhruba 6.5 metra , žiadne krajnice, a okraje ciest sa sypú a sú nepoužiteľné na jazdu. Obieha ma auto? Musím uhnúť až do trávy, spomaliť na pár km/h vedľa cesty aby malo dostatok priestoru. Ide predomnou cyklista? musím spomaliť a ísť za ním. Chcel by ma obehnúť kamión nad 7,5T? Nehrozí! stretneme sa 2 proti idúce traktory, obaja máme 2,95 metra(dajme tomu +-3 metre) odpočítajme rozsypaný okraj ciest, a nejakú rezervu aby sme sa nešuchli spätnými, kam sa dopočítame? Dopočítame sa k tomu že jeden musí zastaviť a zahnúť do trávy aby druhý mohol prejsť. Museli si vypracovať pravidlo: Plný má prednosť! Tak smola, vždy musí jeden z nás zastaviť a tak vytvoriť aj kolónu. Prejazdná výška? Na Slovensku je zákonná výška 4 metre, (ak je v určitom úseku nižšia, musí byť označená náležitou značkou) a realita? Najvyšší bod traktora je vo výške 3,2m. Chudák traktor každý jeden prejazd, otrieskam, svetlá, maják, strechu, náklad atď. spravím si škodu? Môžem sa sťažovať aj na lampáreň a bude to zbytočné. Ani to stromoradie popri ceste sa v tomto štáte nedá aspoň raz za rok orezať…. Kde to sme? Ja sa neuhnem na bok cesty aby som nepoškodil traktor, autá ma nemôžu obehnúť, a už ja ako šofér traktora som arogantný lebo nepustím nikoho pred seba. Ja si vypočujem celý slovník nadávok, dokonca ma niektorí vybrzdia!!!!

Čo viac môžem k tomu povedať, dlhodobo hlava v smútku, ale toto by si mali všímať tí kompetentí, od nás poľnohospodárov požadujú xy vecí, zbytočnú byrokraciu, kontroly, presné postupy a podobne no keď mi im napíšeme a skromne prosíme aby spravili niečo čo bude všeobecne prospešné, tak nás odpálkujú tou najrýchlejšou cestou.

Čo už. Na dnešný večer stačilo. Ďalšie úskalia nabudúce.

S obrovskou pokorou v srdci a hlavou sklonenou k tej vzácnej zemi váš Pepi

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.3

28.11.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Zase mesiac! Och, zase som mesiac nemal čas sadnúť za počítať a napísať blog. Prepáčte, no skĺbiť školu a prácu je tak náročné. Všetko [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.2

22.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Posledný blog som písal 3.10., takže skoro 3 týždne dozadu. Skutočne sa ospravedlňujem za menšiu aktivitu no skutočne popri škole je všetko tak [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.1

03.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Sám so zvedavý aký ohlas budú mať tieto viac školské blogy, práca sa aktuálne odsúva na vedľajšiu koľaj, no aj počas akademického roka [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 11514x
Priemerná čítanosť článkov: 1279x

Autor blogu