Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.3

28. novembra 2021, pepi, Nezaradené

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný!

Zase mesiac! Och, zase som mesiac nemal čas sadnúť za počítať a napísať blog. Prepáčte, no skĺbiť školu a prácu je tak náročné. Všetko čo môže sa kazí, nefunguje, a po vyriešení jedného problému sa objavia ďalšie tri….

Za mnou 10 týždňov a už poznám prvé termíny skúšok na škole. Ďalší spolužiaci odišli a naše rady sa znova zmenšili. Postupne aj profesori priťahujú kohútiky náročnosti a ukazuje sa to, kto sa učí a kto nie.

Nevadí, mne zatiaľ ide karta, úžasné spolužiačky, víkend u jednej z nich je pre mňa zážitok na zvyšok života. Krásny súlad ľudí a zvierat, obzvlášť keď ja som sa bál hovädzieho dobytka ako čert kríža 😀 Samozrejme sme sa učili spolu na test, a zvládol som ho parádne, 8/10 bodov.

Dobre ale samochvály stačí, ideme k niečomu inému čo ma trápi.

Ako mladý rozhľadený človek, dívam sa okolo seba a vo voľnom čase pozerám aj Reportérov ČT…. jeden príspevok ma viac zaujal…. Bol o krachu nemenovanej firmy. To meno mi vrazilo do očí. Ouch, a do ****. Tá firma je väčšinový majiteľ družstva kde pracujem….. No paráda, toľké hektáre a všetko bude každú chvíľu v reštrukturalizácii… Kam speje naše poľnohospodárstvo? Pár týždňov dozadu sme ešte vozili plné vleky cukrovej repy na kopu, aby sa mohla naložiť a odviezť do cukrovaru…. Koľké kamióny odišli do Mlynu s perfektnou pšenicou ktorá mala dokonalé potravinárske hodnoty. Jojo, veď všetko dokážeme doviezť na tirákoch zo zahraničia, ale koľko to bude stáť??? A nie je to len o cene, uvedomujete si o koľko väčšiu to bude mať uhlíkovú stopu??? A to už zrazu nikomu nevadí….. Začínam mať pocit, že ide o systematickú likvidáciu slovenského poľnohospodárstva…. Postupne , družstvo po družstve položiť na kolená a nakoniec aby to schátralo……

Takto to necháme dospieť? Dosť čo na výplaty sme už v lete čakali do konca mesiaca…. fixný termín výplaty? snívajte…. Január február? 2 mesiace sme robili zadarmo, peniaze prišli až na konci marca….. viete si predstaviť že to sa dialo ľudom s rodinami a podobne…. viete si predstaviť že váš manžel by 2 mesiace nedoniesol ani 1 cent? nepredstaviteľné…. ale tak toto je realita Slovenského poľnohospodárstva. A vy ešte nadávate na traktory ktoré zavadzajú na ceste, smrdia, prášia, spomaľujú, špinia cestu…… viete čo všetko tí ľudia musia znášať? a mnoho ľudí im ešte pridáva, nakričia na nás, vybrzdia nás, vytrúbia a majú nás za zlých a debilov.

Ámen….. nervy dochádzajú.

S obrovskou pokorou v srdci a hlavou sklonenou k tej vzácnej zemi váš Pepi