Založ si blog

Život mladého človeka v poľnohospodárstve?

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených v práci, pribudli zážitky-či už tie krajšie, no aj tie horšie. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný!

Po dlhej odmlke sa znova hlásim. Ubehli viac ako 2 týždne, ja v túto chvíľu sedím na internáte, a pripravujem sa na začiatok vysokej školy. Hlava plná, a retrospektívne si spomínam na celé leto, no spätne si čítam aj moje blogy.

Dnešný blog preto bude odlišný od tých predchádzajúcich, dáme si pauzu od starostí a radostí poľnohospodára. Vrátime sa k blogom, možno zodpovieme niektoré otázky a aj na niekoľko odpovedí na komentáre bude priestor.

Hneď po prvom blogu som objavil komentár- ,,Roľník bol vždy iba bitý!“ Mne ostáva len súhlasiť, ja sa nesťažujem, len konštatujem. Hŕstka ľudí ktorí majú lásku a cit k prírode a pôde sa snaží udržať to všetko v chode a každí kto môže mu hádže polená pod nohy. V dnešnej dobe to nie sú priamo polená, no sú to kontroly z ÚKSUP-u, hliadky štátnej a mestskej polície, inšpektori ŽP. My nevzdorujeme, nastavíme aj druhú stranu tváre. Nemáme sa čoho báť. Doteraz nikto z vyššie spomenutých neuspel. Niektorí z nich nás dokonca začali ľutovať, že dnešným ľudom „hrabe“ a stačí že vidia traktor na poli tak určite ide o nejakú nekalosť. Ach jaj, kam sme to dospeli?

Po druhom blogu som sa dozvedel, že vlastne práca traktoristu je citujem ,,Priam dobrodružná“. Fúúúúha, to veru počujem prvýkrát. Väčšinou počujem názor typu:,, Veď to celý deň iba sedíš a krútiš volantom!“ Ľudia, keby viete ako veľmi sa mýlite. Obzvlášť ľudí ktorí skáču pred traktor na prechod pre chodcov, prosím vás, ja skutočne nezabrzdím 30 až 40 tonový kolos na pár metroch. Nie jeden raz, ani dva razy. Možno tak miliónkrát som za 3 mesiace zažil situácii kde šlo o život. O ten môj nie. Ja zvyknem už dlhé roky hovoriť:,, Ja idem opatrne tým traktorom, no keď ide blbec oproti, ja môžem ísť akokoľvek opatrne, tak on do mňa narazí!“ Tento prípad len potvrdzuje nehoda motorky a traktora (kto nevie prikladám link https://www.topky.sk/cl/10/2134935/Tragicka-dopravna-nehoda-pri-Ilave–O-zivot-prisiel-motocyklista–narazil-do-traktora ) nepoznám šoféra traktora, no viem sa vcítiť do jeho kože, pamätám že pár dní po tej nehode kolovalo po internete video tejto nehody, a na ňom je vidieť že traktorista robil čo mohol, išiel pomaly, bezpečne, no ten blbec išiel oproti ako blázon.

Po nasledujúcom blogu som sa dokonca dozvedel že si myslím o sebe že som „nenahraditeľný, a takých sú plné cintoríny“. Ja som nahraditeľný, ako všetci. Aj môj šéf tvrdí aké zástupy stoja za družstevnou bránou a chcú ísť pracovať. Zakaždým ma to pobaví keď to počujem z jeho úst a s kolegami ho vždy vyzveme na to aby nám ten zástup za bránou ukázal 🙂 Takisto som sa tam dozvedel že keď takí ľudia chýbajú tak sa zvýši platové ohodnotenie. Z čoho zvyšovať platy, keď ľudia chcú pečivo a potraviny za čo najnižšie ceny?? To vôbec nie je priamo úmerné. Či podľa vás áno? Potraviny idú cenou nahor a už poľnohospodári sú tie mrchy nenažrané ktoré chcú viac peňazí !! Ako vážne ľudia?? Sami idete proti sebe a protirečíte si. My to nerobíme pre peniaze. Keby áno, dávno by sme to nerobili. To musíte milovať na 100% Musíte byť zručný, mať „sedliacky“ rozum, intuíciu. Tu ide o lásku k pôde o vzťah ktorý má máloktorý človek. Láska k nejakej veci? V dnešnej dobe letí tak láska k peniazom, majetku, všetci to chcú, mamona, mamona a mamona, nič viac nič menej. Ľudia milujú prachy, no v prvom rade, musia piť a jesť. Raz to milovníci prachov pochopia, no to bude bohužiaľ neskoro.

V poradí 4. blogu sa objavilo niekoľko komentárov ktoré sa ma dotkli, našťastie v dobrom slova zmysle. Niečo o pseudointeligentoch at´ď. JA osobne uznávam doktorov (samozrejme, prosím páni doktori, nezabúdajte že aj vy musíte jesť!) a pod.. ja sám uznávam dôležitosť vzdelania, sám som na výške, no neuznávam určitý typ vzdelania. Povedzte mi normálne, na čo nám je toľko báb ktoré idú na masmédia, tlač, medzinárodné vzťahy, keď po škole nemajú prácu?? Načo sú vôbec dobré také školy? A školy s poľnohospodárskym zameraním, napríklad aj v Česku, robia zápis na 3x aby zaplnili aspoň minimum ľudí na otvorenie odboru, zatiaľ čo na tie vyššie uvedené zoberú všetkých hneď (aj nadpočet) zoberú ako sa vraví ,, Aj trávu popri ceste“….. Nevadí, nejdem sa rozčuľovať. My to máme stále rovnaké, mnoho driny, málo ľudí, ešte menej peňazí, a ráno chuť vys… kašľať sa na to, no SRDCE nepustí. Ja sa na to vykašlem a bude to mať taký dopad že mlyny nebudú mať z čoho mlieť múku. Nebude múka tak nebude pečivo a takto ďalej a viete až kam to zájde! Viete a uvedomujete si akú obrovskú zodpovednosť nesie na svojich pleciach každý jeden „obyčajný traktorista“???

Ľudia, snažíme sa čo je v našich silách a ešte omnoho viac. Poľnohospodárstvo je odvetvie závislé od počasia, nie od nás. My pracujeme pre vás, aby sme vás zasýtili do plnosti a aby nebol hlad. Robíme od svitu do mrku, nie pre peniaze, nie pre chválu a slávu. Nespieva sa o nás, netočia o nás seriály, na internete sa o nás veľa nepíše, pre niektorých ako by sme ani neboli. My nemáme veľa času sedieť na tých Fejsbukoch a iných onlajnoch, lebo my neustále jazdíme na traktore/ na kombajnoch.

S obrovskou pokorou v srdci a hlavou sklonenou k tej vzácnej zemi váš Pepi

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.3

28.11.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Zase mesiac! Och, zase som mesiac nemal čas sadnúť za počítať a napísať blog. Prepáčte, no skĺbiť školu a prácu je tak náročné. Všetko [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.2

22.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Posledný blog som písal 3.10., takže skoro 3 týždne dozadu. Skutočne sa ospravedlňujem za menšiu aktivitu no skutočne popri škole je všetko tak [...]

Život mladého poľnohospodára na výške (ČR edition) vol.1

03.10.2021

Čauteee, to som zase ja Pepi, ďalších niekoľko dní strávených na výške, pribudli hlavne vedomosti -či už tie dôležitejšie, no aj tie menej dôležité. Nevadí, život nemôže byť jednoduchý, keby je jednoduchý tak je nudný! Sám so zvedavý aký ohlas budú mať tieto viac školské blogy, práca sa aktuálne odsúva na vedľajšiu koľaj, no aj počas akademického roka [...]

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 11522x
Priemerná čítanosť článkov: 1280x

Autor blogu